یورو انکپ نتایج تست تصادف داچیا ساندرو استپوی را منتشر کرد. در حالی که اکثر مدلهای جدید از آزمونهای ایمنی سربلند بیرون میآیند، این خودروی اقتصادی در مدل ۲۰۲۱ که نسل جدید این خودرو محسوب میشود٬ نتوانسته عملکرد مطلوبی ارائه کند و تنها دو ستاره از ۵ ستاره ممکن را کسب کرده است.
هاچبک مرتفع رومانیاییها در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال امتیاز ۷۰ درصد و در بخش حفاظت از سرنشینان خردسال امتیاز ۷۲ درصد را از آن خود کرده که ارقام نسبتا مناسبی محسوب میشوند؛ اما این خودرو بیشترین امتیاز را در بخش حفاظت از عابرین پیاده و تجهیزات کمکی ایمنی از دست داده، جایی که امتیازهای مربوطه به ترتیب برابر با ۴۱ و ۴۲ درصد هستند.
آنطور که یورو انکپ اشاره کرده، اگر فقط عملکرد خودرو در بخش حفاظت از سرنشینان داخلی در تعیین نتیجه تست موثر میبود، داچیا ساندرو استپوی احتمالا امتیاز ۴ ستاره را دریافت میکرد.
میشیل ون راتینگن (Michiel van Ratingen) دبیر کل یورو انکپ در اظهار نظری جالب گفته مقوله ایمنی تاکنون پیشرفتهای زیادی داشته و تلاش خودروسازان الان اینست که با بکارگیری تکنولوژیهای نوین از وقوع تصادف پیشگیری کنند. وی معتقد است اگرچه داچیا مشتریان خود را پیدا کرده و انتظارات آنها را برآورده میکند، ولی تولید یک خودروی دو ستاره نشان میدهد این شرکت اهداف بزرگی در سر ندارد.
دبیر کل یورو انکپ در ادامه افزوده عدم تجهیز ساندرو استپوی به دوربین، اقدامی در جهت خلاف بازار بوده و در شرایطی صورت گرفته که داچیا بزودی برای همخوانی با قوانین جدید ملزم به نصب آن خواهد شد.
بد نیست اشاره کنیم سدان لوگان نیز عملکردی ناامیدکننده در تست تصادف یورو انکپ به نمایش گذاشته و با دو ستاره به کار خود پایان داده است. در مقابل اشکودا Enyaq iV و فولکس واگن ID.4 موفق شدهاند ۵ ستاره ایمنی را از این موسسه دریافت کنند. این دو به لطف سازه مقاوم خود توانستهاند در بخش محافظت از بزرگسالان و خردسالان به ترتیب امتیاز ۹۰ و ۸۹ درصد را کسب نمایند.
پاسخ ها